I used some narrow flat metal pins and heatshrink for my 1600i to VAG 1551/1552 adaptor lead.
The information assumes that you have already got either of the following:-
- A laptop running VAGCOM 3.11n or earlier with the VAGCOM (OBD II) lead
- A VAG 1551/1552 or a VAS 5051/5052/5053 fault code reader. Do not rely on a cheap fault code reader, which relies on the car being 100% OBD II compatible.
If you do not have either of those then it's actually cheaper to get the kit from Manfred.
When diagnosing your car, if the diagnostics kit (whichever route you decide to go through) doesn't work for any reason then check the following:-
- K line RS422 driver (VAG 1551/1552) hasn't been blown up. Non-standard radios on other VW group vehicles (this does not apply to the 1600i) is a common cause of the K line driver IC blowing up.
- Ignition transformer not inducting spikes onto the K line. This can only be checked with an oscilloscope.
Du kannst keine Beiträge in dieses Forum schreiben. Du kannst auf Beiträge in diesem Forum nicht antworten. Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht bearbeiten. Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen. Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht mitmachen. Du kannst Dateien in diesem Forum nicht posten Du kannst Dateien in diesem Forum nicht herunterladen